magazin
Ulrich Gábor képzőművész, animációs rendező és egyetemi oktató, akinek legújabb absztrakt kisfilmjét három A-kategóriás animációs filmfesztivál is…
továbbhír
Wunder Judit animációs kisfilmje, a Kötelék a 17. Hiroshima Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon szerepelt és díjazott is lett: a MOME diplomafilm…
továbbhír
Megjelent az októberi Filmvilág, amelyben olvashatunk Fassbinder munkásságáról, a japán animéről Hiroshima tükrében, német neonáci filmekről és…
továbbhír
Bucsi Réka Symphony no. 42. című filmje kapta a Hirosimai Nemzetközi Animációs Filmfesztivál Hirosima díját. A hétfőn zárult seregszemle díszvendége…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié